Navigation Menu+

Promocja Polski „thru Canadian eyes”

Posted on Lis 2, 2017 by in Bez kategorii |

Często potrzeba ludzi z zagranicy, aby nam powiedzieli jaki mamy ciekawy i inspirujący kraj.

Kanadyjska autorka, Arlette Cousture, studiowała naszą kulturą i historię przez 4 lata, aby napisać swoje dzieło „Dzieci Stamtąd”.

op.cit „Przejmująca saga o polskich uchodźcach, którzy w Kanadzie odbudowują swoje życie.

Kraków, rok 1939. Rodzeństwo Pawulskich – Jerzy, Elżbieta i Jan – cieszy się młodością, nieświadome zbliżającej się katastrofy. Wkrótce II wojna światowa ściąga na Europę mrok tak nieprzenikniony, że nawet ptaki zdają się milknąć. Jan i Elżbieta, a następnie Jerzy, pokonują Atlantyk i przedostają się do Kanady. Wyrwani z rodzinnych stron mierzą się z całkiem nowym, obcym i oszałamiającym światem. Dla nich życie dopiero się zaczyna…

Dzieci stamtąd to pełen dramatyzmu i emocji fresk rodzinny osadzony w czasach wojennej migracji. To książka niepozbawiona delikatnego humoru oraz wzruszających obrazów tego, co utracone.

Dzieci stamtąd to opowieść o zawirowaniach historii, o przeciwnościach losu, ale przede wszystkim o sile miłości, przyjaźni i ogromnej woli życia. dr hab. Joanna Warmuzińska-Rogóż, quebecystka, Uniwersytet Śląski” op.cit wydawnictwowam.pl

 

Autorka była zafascynowana Polską, podobnie jak Dyrektor naszej Fundacji „Polska Przyszłość” Mark Krawczyński, który był w Australii przez 47 lat i teraz tutaj w Polsce już przez ponad dekadę promuje Polskę i polską młodzież przez między innymi  swoje liczne  kontakty międzynarodowe oraz poprzez motywujące wykłady i prezentacje .

Najnowsza książka Pani Arlette Cousture została przetłumaczona na język polski, a prezentacja tej nowej edycji odbyła się w 22/10/2017 w atelier naszej słynnej polskiej projektantki mody Violi Śpiechowicz.

Nasza młodzież potrzebuje budować swoją tożsamość w pozytywnej formie, aby rozwijać się jako ludzie sukcesu. Polacy muszą wierzyć w swoje umiejętności i swój potencjał, aby być liderami, a nie tylko tanią siłą roboczą dla innych.

Fascynacja naszą polską kulturą wśród ludzi z zagranicy potwierdza potencjał młodych ludzi, ale potrzeba potwierdzać tę wiarę też tutaj u nas „w domu” w Polsce.